Deklaracja dostępności
Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron jednostek LP w domenie: .lasy.gov.pl
- Data publikacji strony internetowej: 1 lipca 2012 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 6 marca 2019 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodów wymienionych poniżej.
Niezgodność z załącznikiem
- elementy nawigacji strony o niskim kontraście,
- niepełne opisy alternatywne elementów grafiki szablonu strony,
- elementy formularzy nie posiadające opisów alternatywnych,
- stosowanie formatowania mogącego ograniczać czytelność dłuższych bloków tekstu,
- pliki w formacie PDF, które powstały na podstawie niewłaściwie przygotowanych dokumentów (np. skanów).
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 20 lipca 2020 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 22 maja 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o wyniki audytu z serwisu validator.utilitia.pl
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Koordynatora dostępności cyfrowej Agnieszki Krokowskiej, e-mail: dostepnosc.cyfrowa@zilp.lasy.gov.pl lub telefonicznie: 22 270 71 00.
W zgłoszeniu podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli termin będzie zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym oraz wskażemy nowy termin (nie dłuższy niż 2 miesiące).
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej, zaproponujemy Ci dostęp do treści w sposób alternatywny.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli odmówimy zapewnienia dostępności, możesz złożyć skargę. Masz również prawo odmówić skorzystania z zaproponowanego alternatywnego dostępu.
Skargę możesz złożyć do:
-
Dariusz Gąsiorowski - Dyrektor Zakładu
Zakład Informatyki Lasów Państwowych im. Stanisława Kostki Wisińskiego
ul. Leśników 21 C, 05-090 Sękocin Stary
Dyrektor przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek, godz. 9:00-11:00, pok. nr 3. -
Skargi i wnioski można:
- przesłać listownie na adres:
Zakład Informatyki Lasów Państwowych
im. Stanisława Kostki Wisińskiego
05-090 Sękocin Stary, ul. Leśników 21 C - przesłać w formie pisma elektronicznego przez ePUAP
- przesłać e-mail na adres: biuro@zilp.lasy.gov.pl
- doręczyć osobiście do Kancelarii Zakładu
- przesłać listownie na adres:
Pomocne mogą być informacje dostępne na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także skontaktować się z Rzecznikiem Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję.
Dostępność architektoniczna
Nadleśnictwo Rytel, Rytel-Dworzec 4, 89-642 Rytel
Wejście główne do siedziby Nadleśnictwa Rytel znajduje się od strony drogi asfaltowej (strony wschodniej) poprzez drzwi przeszklone otwierane automatycznie, przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Drugie wejście od strony północnej wraz z podjazdem dla osób niepełnosprawnych, traktowane jest jako wejście rezerwowe.
Wejście od strony placu wokół siedziby jest udostępnione głównie dla pracowników. Kolejne wejście do budynku od strony placu jest wejściem technicznym i jest niedostępne dla osób nieuprawnionych (spoza pracowników nadleśnictwa i obsługi gospodarczej).
Pojazdy parkowane są na ogólnodostępnym parkingu w okolicy siedziby nadleśnictwa oraz pod przystosowaną do tego celu wiatą. Nie ma wyznaczonych miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych.
Usytuowanie budynku na terenie równym nie wymaga zamontowania dodatkowych pochylni ani platform dla osób niepełnosprawnych. Wejście główne do budynku ma ułożony z kostki brukowej dostęp do drzwi automatycznie otwieranych i prowadzi do holu budynku. Następnie można z holu poprzez otwierane drzwi wejść na korytarz gdzie zlokalizowana jest toaleta dla osób niepełnosprawnych, przestronna świetlica, zaplecze kuchenne i szatnia. Korytarze prowadzące do świetlicy i toalety nie mają progów do pokonania. Z tego poziomu wejście do pomieszczeń biurowych dla osób niepełnosprawnych jest niedostępne, gdyż barierą są schody łączące tę cześć z pomieszczeniami biurowymi.
Wejście dla osób niepełnosprawnych na poziom pomieszczeń biurowych jest możliwy poprzez wejście od strony północnej.
Pomieszczenia biurowe znajdują się na parterze oraz piętrze budynku. Korytarze na parterze przebiegają na jednym poziomie przez długość całego budynku. Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów. Wysokość okienka kasy dostosowana jest do obsługi osób niepełnosprawnych. Nie ma możliwość wejść do pomieszczeń biurowych na piętrze budynku przez osoby niepełnosprawne.
W budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się niewidomym i słabowidzącym. Brak jest również pętli indukcyjnych. Obsługę budynku prowadzą pracownicy w ramach obsługi gospodarczej, którzy posługują się językiem polskim.
Istnieje możliwość skorzystania przez osobę niepełnosprawną z dzwonka umieszczonego przy głównym wejściu do nadleśnictwa, by ułatwić kontakt z osobą prowadzącą sprawę.
W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej spawy bądź ustalenia terminu spotkania wskazany jest kontakt telefoniczny nr tel. +48 52 334 18 50 lub e-mailowo na adres: rytel@torun.lasy.gov.pl